Lajos tanyája

Lajos tanyája

Színes kukorica

2015. október 09. - Lajos gazda

Három éve mikor a tyúkokat etettem a takarmánykukoricában találtam egy piros szemet. Miután kiszedtem az etetőből, elhatároztam, hogy ilyet akarok termeszteni. Egy fél zsák átnézése után már kb. tíz szemmel voltam gazdagabb.

Később kaptam ajándékba két piros és  három fehér szemű csövet. Vettem egy csomag díszkukorica vetőmagot is a gazdaboltban, amiben 5 szem mag volt. Mivel mind tetszett, kicsit módosult az eredeti terv, és mindet elvetettem a következő tavasszal. Az eredmény rengeteg különféle színű cső volt. Az ajándékba kapott piros szemekből se csak piros csövű kelt ki, volt olyan, ami a hagyományos takarmánykukoricára hasonlított, tehát valószínűleg már az is összeporzódott másik kukoricával. A szebb csöveket a következő évben megint elvetettem, és az eredmény még nagyobb tarkaság. Majdnem minden szín előfordul, még zöld is. Most van kb. 5kg tarka kukorica vetőmagom. Mivel a csövek végein lévő szemeket, és néhány kisebb csövet az állatoknak adtam így tudom, hogy nekik ízlik. Jövőre, ha még több lesz belőle, én is meg akarom kóstolni. Ki kéne próbálni főtt kukoricának, az érett szemekből meg tortillát kéne sütni.

kukorica006.jpgIlyen lemorzsolva.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lajostanyaja.blog.hu/api/trackback/id/tr877950848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása