Lajos tanyája

Lajos tanyája

Első bejegyzés

2015. július 02. - Lajos gazda

Sok szeretettel köszöntöm a kedves olvasót!

Ez a blog a tanyasi életről, önellátásról, túlélésről, és az ehhez szükséges ismeretekről népi és kézműves mesterségekről fog szólni. Kicsit betekintés lesz az életünkbe, kicsit ismeretterjesztés.

Gépészmérnökként végeztem környezettechnika szakirányon, négy évet dolgoztam gépész tervezőként. Már ekkor úgy éreztem, hogy a világban és Magyarországon sem jó irányba mennek a dolgok, és az önellátás felé kezdtem kacsintgatni.

2010-ben úgy alakult az életem, hogy tudtam vásárolni egy tanyát Tömörkényen, a Bogárzó dűlőben. Igyekeztem az önellátáshoz szükséges ismeretekhez jutni, így kályhás és aranykalászos gazda végzettséget is szereztem. Tavaly nyárra családi segítséggel sikerült beköltözhető állapotba hozni a tanyát. A hálószobában már saját építésű kályhánál melegedtünk a télen. Az állatállomány folyamatosan bővül. Februárban saját nevelésű disznót vágtunk. A tavaly nyár végén vásárolt kecskéink áprilisban ellettek, nemrég kezdtük fejni őket. A tyúkok ellátnak minket tojással. Bár még nem vagyunk önellátóak, de élelmünk nagy részét magunk állítjuk elő, és jobban és egészségesebben étkezem mint korábban. Bár sok a nehézség, egy év után úgy látjuk, hogy érdemes tovább menni a megkezdett úton. Mivel egyre többen lépnek hasonló útra úgy gondolom, hogy hasznos lehet, ha a tapasztalataimat, ismereteimet, élményeimet megosztom másokkal ezen a blogon. Ajánlom az oldalt azoknak is akiket érdekel a kertészkedés, kályha, kemence építés, barkácsolás, népi mesterségek, szeretik az állatokat, szeretnek főzni, és jókat enni. Remélem mindenki megtalálja majd a számára hasznos és érdekes információkat a blogon.kep_035.jpg

Kakasunk

01010006.JPG

Kecskéink

A bejegyzés trackback címe:

https://lajostanyaja.blog.hu/api/trackback/id/tr47590600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása